A co to za praktyka?kunzang pisze:W yungdrung bon /buddyzm tybetański/ mamy w ramach tantry matki praktykę, która może wywołać jako efekt uboczny taki stan.
Tantra Matki
Moderator: kunzang
Tantra Matki
wątek wydzielony z: moja medytacja - przez kunzanga
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Tantra Matki
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Jedna z trzech praktyk ''Podnoszenia'' - ''Podnoszenie miejsca''. Wyjaśnienia tyczące się tej praktyki, możesz uzyskać u Tenzina Wangyala Rinpocze, lub innych kompetentnych nauczycieli yungdrung bon.atomuse pisze:A co to za praktyka?
Pozdrawiam
kunzang
Re: Tantra Matki
A dwie pozostale praktyki z tych trzech, jaka nosza nazwe?kunzang pisze:Jedna z trzech praktyk ''Podnoszenia'' - ''Podnoszenie miejsca''
Zalicza sie te praktyki do jakiegos specjalnego cyklu, czy sa to jakies odrebne praktyki w tantrze matki?
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Tantra Matki
Witam
O tej tantrze możesz poczytać tutaj: Tantra Matki
Pozdrawiam
kunzang
''Podnoszenie ciała'' i ''Podnoszenie umysłu''.atomuse pisze:A dwie pozostale praktyki z tych trzech, jaka nosza nazwe?
Tantra matki to cykl tantryczny /którego owocem jest naturalny stan/ i w ramach tego cyklu przechodzi się przez te praktyki.atomuse pisze:Zalicza sie te praktyki do jakiegos specjalnego cyklu, czy sa to jakies odrebne praktyki w tantrze matki?
O tej tantrze możesz poczytać tutaj: Tantra Matki
Pozdrawiam
kunzang
Re: Tantra Matki
A do której części Tantry Matki odnosi się joga Tsa Lung ?kunzang pisze:Tantra matki to cykl tantryczny /którego owocem jest naturalny stan/ i w ramach tego cyklu przechodzi się przez te praktyki.
O tej tantrze możesz poczytać tutaj: Tantra Matki
Pozdrawiam
Marek
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Tantra Matki
Witam
kunzang
Marku pisze:A do której części Tantry Matki odnosi się joga Tsa Lung ?
PozdrawiamMarco Alejandro Chaoul pisze: Celowość użycia Środków, poświecone głównie kanałom i witalnemu oddechowi, co odpowiada “sferze elementów” (Cziang łai tigle; Byung ba’i thig le)
kunzang
Re: Tantra Matki
Widze, ze troche niefortunnie zadalam swoje pytanie, wiec sformuluje je inaczej:
Do ktorej czesci Tantry Matki odnosza sie te 3 praktyki "Podnoszenia"?
(Jesli odpowiedz jest w podanym tekscie, to przepraszam za zawracanie glowy, doczytam).
Z cyklem chodzilo mi po prostu o cos takiego, jak np. "6 jog Naropy". Taki maly cykielek wewnatrz wiekszego cyklu
Do ktorej czesci Tantry Matki odnosza sie te 3 praktyki "Podnoszenia"?
(Jesli odpowiedz jest w podanym tekscie, to przepraszam za zawracanie glowy, doczytam).
Z cyklem chodzilo mi po prostu o cos takiego, jak np. "6 jog Naropy". Taki maly cykielek wewnatrz wiekszego cyklu
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Tantra Matki
Witam
To jest to:
kunzang
To się odnosi do innego cykielku, niż ten mały cykielek jak ów odpowiednik sześću jog naropy w tantrze matki - przedstawiony poniżej - i jest to cykielek praktyk wstępnych tantry matki, który zawiera w sobie trzy podniesienia - w tantrze matki nie ma praktyki szine, te praktyki są jej odpowiednikiem i są jedną z praktyk nyndro tej tantry.atomuse pisze:Do ktorej czesci Tantry Matki odnosza sie te 3 praktyki "Podnoszenia"?
(Jesli odpowiedz jest w podanym tekscie, to przepraszam za zawracanie glowy, doczytam).
Takatomuse pisze:Z cyklem chodzilo mi po prostu o cos takiego, jak np. "6 jog Naropy". Taki maly cykielek wewnatrz wiekszego cyklu
To jest to:
PozdrawiamMarco Alejandro Chaoul pisze: II . Sześć części Ścieżki:
Ścieżka Nagromadzenia (Tsonlam; Tshogs lam) (rozdział 15).
Ścieżka Zjednoczenia (Dziurlam; sByor lam) (rozdział 16).
Ścieżka Widzenia (Tonglam; Thong lam) (rozdział 17).
Ścieżka Medytacji (Comlam; sCom lam) (rozdziały od 18 do 22).
Ścieżka medytacji zawiera sześć metod lub “sześć zasad celowości” (lam kier drug; lam khyer drug), które “jedynie z niewielkimi trudnościami są porównywalne do Sześciu Dharm Naropy.”36
Te sześć zasad celowości to:
Celowość użycia Środków, poświecone głównie kanałom i witalnemu oddechowi, co odpowiada “sferze elementów” (Cziang łai tigle; Byung ba’i thig le) (rozdział 18).
Celowość użycia Śnienia (Milam; rMi lam) co odpowiada “sferze braku jaźni” (Dani tigle; bDag Nyid thig le) (rozdział 19).
Celowość użycia Strachu, jest to praktyka czie lub praktyka przerażających miejsc (nien sa lam; gnyan sa lam) co odpowiada “sferze nagromadzenia” (Tsog ki tigle; Tshogs gyi thig le) (rozdział 20).
Celowości użycia Projekcji (poła; ‘pho ba) co odpowiada “sferze osiągnięcia” (drugpa tigle; Grub bpa’i thig le) (rozdział 21).
Celowość użycia Śmierci która wyjaśnia stan przejściowy po śmierci (bardo; bar do) co odpowiada “sferze spoczywania” (Neki tigle; gNas gyi thig le) do czego brakuje komentarza od czasu powtórnego odkrycia Guru Nontse.
Celowość użycia Snu (Nipa lamkier; gnyid pa lam khyer) co odpowiada “sferze przejrzystości” (Salła tigle; gSsal ba’i thig le) (rozdział 22).
Niektóre z tych sześciu metod odpowiadają tym pochodzącym od Naropy inne nie, czie nie jest częścią sześciu Dharm Naropy.37
Ścieżka Wolności (Tarlam; Thar Lam) (rozdział 23).
Ścieżka Dojrzewania i Wyzwolenia (Minrolam; Min grol lam) (rozdziały 24 i 25).
Sześć części Ścieżki Medytacji są również drugą z siedmiu podstaw (sa, bhumi) Ścieżki Bodhisattwy, gdzie ścieżka widzenia jest pierwszą, ścieżka wolności ósmą, ścieżka dojrzewania dziewiątą a ścieżka wyzwolenia dziesiątą.
III. Sześć części Owocu38
Owoc Doskonałości (Czogre; mChog ‘bras).
Owoc Znaczenia (Donre; Don ‘bras)
Owoc [Praktyki] w Sesji (Tunre; Thun ‘bras).
Owoc Natury (Nianre;Nyang ‘bras).
Owoc Przestrzeni (Longre; kLong ‘bras).
Owoc Nieistnienia (Medre; Med. ‘bras).
kunzang