Zauważyłem Stąd wtręt z mej strony.jw pisze:O tym właśnie umyśle (naturze umysłu) piszemy
To, na tym forum, podkreśla się dość często. Ostatnio przy okazji dyskusji w temacie: Różnice i podobieństwa pomiędzy buddyjską i hinduską jogąjw pisze:Wyjaśniając znaczenie prawdy relatywnej i absolutnej XII Gjalwang Drukpa odniósł się do tych terminów w kontekście osobistego doświadczenia praktykującego:XII Gjalwang Drukpa pisze: There is the experiential point of view, and the universal point of view. In philosophical terms, it is the difference between Tathagatagarbha (w znaczeniu: "natura umysłu") and Dharmakaya (w znaczeniu: Dharmakaja Mądrości, "pierwotny umysł mądrości stanu prawdy", tyb. yeshe chöku). The universal point of view is primordially there, whether you experience it or not.
PozdrawiamTenzin Wangyal Rinpocze pisze:Kiedy słyszymy o pierwotnej podstawie, wyjaśnianej w kontekście dzogczen, dobrze jest zharmonizować to wyjaśnienie z naszym osobistym doświadczeniem podstawy, nabytym dzięki praktyce i wprowadzeniu mistrza. Wówczas to wyjaśnienie nabierze sensu, stając się czymś, co możemy urzeczywistnić w sobie. Jeżeli nie mieliśmy jeszcze bezpośredniego doświadczenia podstawy, to zamiast w oparciu o wyjaśnienia stwarzać konceptualne idee, lepiej jest praktykować szine i osobiście odnaleźć to doświadczenie.
kunzang